Selecteer een pagina
Nieuwsbrief bestuur 11 juli 2022

14 juli 2022

Beste eigenaren,

De inkt van de vorige nieuwsbrief is nauwelijks opgedroogd en u ontvangt alweer een nieuwe. Deze heb ik in twee delen geknipt. In het eerste deel krijgt u een update over de belangrijkste zaken die momenteel spelen op het park. In het tweede deel ga ik in op een voorgenomen wijziging van onze statuten en uw betrokkenheid daarbij.

DEEL I. UPDATE

Voorzieningen park

  • De receptie is op maandag en vrijdag tussen 12.30 en 13.00 gesloten.
  • De surprisebasket (zie foto) staat al in de speeltuin, de vogelnestschommel wordt zo snel mogelijk geplaatst. Beide toestellen zijn gekeurd. De technische dienst gaat voor alle speeltoestellen in het park een logboek bijhouden waarin de technische staat wordt vermeld. Defecte toestellen kunnen dan tijdig worden gerepareerd.
  • De defibrillator: daarvan is de batterij en electrode vervangen. Er is een nieuwe buitenkast voor de defibrillator besteld. Zo gauw deze binnen is wordt hij zo snel mogelijk buiten bij de receptie geplaatst. Goed om te weten: sinds 2 weken hangt bij de receptie van buurpark Aerwinkel ook een defibrillator.
  • Bij de receptie melden zich vaak gasten die bij Aerwinkel gereserveerd hebben of pakketdiensten die bij Aerwinkel moeten zijn. Er zijn 2 beletteringsborden besteld, die duidelijk gaan aangeven dat wij ’t Posterbos zijn. Een bord komt voor de parkeerplaats bij de slagboom. Het andere bord zal bij de ingang van de receptie geplaatst worden.
  • Bij Aerwinkel zijn 2 laadpalen buiten de slagboom geplaatst. Zowel eigenaren als gasten kunnen hier gebruik van maken.
  • We zijn er gaandeweg achter gekomen dat door het park aangeschaft materiaal is verdwenen. Daaronder twee bladblazers, een veegmachine en dazenvallen die in het verleden bij het zwembad stonden. De dazenval is vervangen. U wordt gevraagd bij het zwembad erop te letten dat deze blijft staan. Mocht iemand iets geleend hebben en zijn vergeten dit terug te brengen: alle materiaal graag retour bij de receptie.
  • We hebben een nieuw noodnummer: +31621443998. Het oude nummer blijft voorlopig ernaast bestaan, tot het nummer ook in alle mappen en op de website is veranderd.
  • Vanaf maandag 4 juli is Jens Dahlmans de stuurman van het team Posterbos. Hij krijgt, vol vertrouwen, het stokje overgegeven van Dorothé Koenen, één van de eigenaren. Dorothé heeft ruim 3 maanden vrijwillig (en om niet!) het parkmanagement waargenomen en waar nodig orde op zaken gesteld. Wij, als de overige eigenaren, zijn haar veel dank verschuldigd.

“Mijn taak als waarnemend zit erop (iets meer dan 3 maanden lang), ik heb genoten en met alles wat ik in mij heb gedaan ten goede van Posterbos”

Huur, verhuur en gebruik

  • Het is duidelijk geworden dat In het verleden er mondelinge afspraken zijn gemaakt tussen en met eigenaren en derden. Deze afspraken zijn door de jaren heen een eigen leven gaan leiden. Regels en afspraken zijn er voor alle eigenaren en/of huurders. Belangrijk is dat de schriftelijke afspraken die we kennen afspraken door iedere eigenaar en huurder op ons park worden nageleefd. Daar waar onduidelijkheid bestaat, zullen we onze reglementen moeten aanpassen.
  • Iedere eigenaar, verhurend of niet, moet zorgen dat de tuin en bungalow er verzorgd uitzien. We hebben met z’n allen de verantwoordelijkheid voor een fatsoenlijke uitstraling van het park. Hoewel er op dit gebied een hoop is verbeterd, zijn er nog teveel bungalows, tuinen en schuttingen die smeken om onderhoud. En dat geldt ook voor de binnenkant: matrassen met kringen, afbladderende verf en doorgezakte sofa’s horen niet.
  • Voor verhurende eigenaren is het extra van belang dat de bungalow er gastvrij en netjes uitziet. Dat de gast die erin verblijft zich prettig kan voelen. Dat de huurder tevreden en blij is met uw bungalow. Bij verhuur dient de bungalow zonder etenswaar, drank etc. overgeleverd te worden aan de huurder. Ook van de huurder wordt immers gevraagd uw bungalow netjes en zonder persoonlijke zaken achter te laten. Uit het leven gegrepen: afgelopen week zijn bungalows aangetroffen waar meer dan 5 vuilniszakken restafval moesten worden verwijderd.
  • Het park gaat in zee met (wederom) een nieuw schoonmaakbedrijf, zodat de schoonmaak naar een hoger niveau kan worden getild. Dit bedrijf gaat nu ook bij de tussentijdse schoonmaak de slaapkamers en de trap zuigen of afnemen. Tot op heden werd bij lange verhuur geen slaapkamer schoongemaakt en geen doekje over een deur of koelkast gehaald. We gaan kijken hoe dit bevalt. Het geeft ons in elk geval meer inzicht in hoe er door een huurder met uw bungalow wordt omgegaan.
  • Moltons moeten periodiek worden verschoond. Het park zorgt hier voor, maar moet tijdens het verschonen tijdelijk een andere -soms afwijkende- molton gebruiken. Sommige eigenaren zijn daar niet blij mee. We beraden ons over een oplossing die naar ieders tevredenheid is.
  • Bij verhuur krijgt men eenmaal een linnenpakket. Een huurder die langer blijft, dient dit zelf te wassen. In veel bungalows woningen is er geen droger aanwezig, waardoor men het wassen van de lakens maar achterwege laat. Nieuw voor huurders die langer op ons park verblijven wordt het volgende: bij elke tussentijdse schoonmaak dienen de huurders hun bedlinnen zelf van het bed af te halen en in de hal te leggen. Voor elk vuil ingeleverd linnenpakket dat in de hal ligt, krijgen ze een schoon  linnenpakket
  • Het kan als verhuurder verstandig zijn om een instructie (liefst ook in Engels en Duits) over eventuele bijzonderheden in de bungalow te leggen. Daarvan kan sprake zijn bij de aanwezigheid van een bijzondere kookplaat, kachel, airco of wat dan ook.

Zoals u leest: er is voor zowel eigenaren als het team Posterbos nog het nodige te doen. Er is een goede start gemaakt met het oppakken van achterstallig werk, maar we zijn er nog niet. Het team Posterbos zal binnen zijn verantwoordelijkheden zijn uiterste best doen!

DEEL II. WIJZIGING STATUTEN – COMMENTAARRONDE LEDEN

Download hier de pdf-versie van voorgestelde wijzigingen:

 Wijzigingsvoorstellen statuten CvVE ’t Posterbos – commentaarronde leden

In de vorige nieuwsbrief kondigde ik aan om op zaterdag 19 november 2022 een algemene vergadering voor de leden van onze vereniging te zullen organiseren. Eén van de zaken die ik op de agenda wil zetten, is het aanpassen van onze statuten.

De statuten zijn de basisregels van onze coöperatieve vereniging van eigenaren. Helaas zijn onze statuten verouderd en voldoen zij niet meer volledig aan de wet. Ook staan er bepalingen in die ons beperken, terwijl dat niet nodig is. Ik wil de eigenaren/leden dan ook voorstellen de statuten aan te passen. Mede-eigenaar Geert Tummers (B105) heeft daarom op mijn verzoek een voorstel gemaakt. U treft dat voorstel bijgaand aan met het verzoek hier commentaar op te leveren. Ik vind het namelijk belangrijk dat er zoveel mogelijk draagvlak bestaat voor de wijzigingen die worden voorgesteld.

Belangrijkste wijzigingen

  1. Wijzigingen om te voldoen aan de Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen;
  • Hoe te handelen bij tegenstrijdig belang van een bestuurder;
  • Zorgen dat de voorzitter een doorslaggevende stem heeft bij stakende stemmen in het bestuur;
  • Het treffen van een regeling voor een bestuurder die zijn taken (tijdelijk) niet kan uitoefenen, heeft bedankt of is ontslagen;
  • Maximeren aantal machtigingen;
  • Creëren van de mogelijkheid een bestuurder te benoemen die geen lid van de CvVE is;
  • Het creëren van een regeling voor vergaderen op afstand;
  • Enkele tekstuele vereenvoudigingen, waarin is verwerkt het stemproces waartoe in de laatste ALV is besloten.

Procedure

  • Uitgangspunt is de oprichtingsakte van 3 december 1990 die is verleden bij notaris Janssens te Heerlen met no. J 1121;
  • Dit is de commentaarronde, waarbij de input van de leden wordt verzameld en eventuele vragen kunnen worden beantwoord. U kunt uw commentaar en eventuele vragen rechtstreeks aan Geert sturen op gjtumm@ziggo.nl. De deadline daarvoor is 1 oktober 2022;
  • Het wijzigingsvoorstel wordt, al dan niet aangepast, geagendeerd voor de ALV. De stukken worden regulier aangeboden en zijn te raadplegen op de eigenaren-website. Overgebleven discussiepunten kunnen ter vergadering worden besproken;
  • Zo mogelijk kan er worden gestemd. Hiervoor is nodig dat minimaal 1/3e van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Voor een besluit tot wijziging van de statuten is minimaal 2/3e van het in de vergadering uit te brengen aantal stemmen nodig;
  • Een aangenomen wijziging van de statuten wordt door zorg van het bestuur notarieel bekrachtigd en daarna aan de leden bekendgemaakt;
  • Een vervolgstap is het actualiseren van het huishoudelijk reglement (HHR). Het HHR moet aansluiten op de statuten. Ook is mogelijk dat het HHR verder moet worden aangepast (zie het eerste aandachtspunt in de rubriek ‘huur, verhuur en gebruik’ van deze nieuwsbrief).

Ik besef dat dit voor de meesten van ons geen aansprekende materie is. Toch roep ik iedereen op om welwillend naar het voorstel te kijken. Succes!

Aanvullend

Als laatste nog een flyer van Maaslandairco.nl met voorstel voor airco in uw vakantiewoning. U kunt desgewenst de hulp van deze firma kunt inroepen, maar dat de activiteiten van Maaslandairco.nl niet plaats vinden onder de verantwoordelijkheid van het Posterbos.

Flyer airco frank meuffels

Tevens willen wij u graag op de hoogte brengen dat de oude postkast aan de gevel van de receptie plaats zal gaan maken voor de AED. Ontvangen post voor de eigenaren ligt bij de receptie voor u klaar.

Bert Vlasblom

Bestuur CvVE ’t Posterbos

 

Ander nieuws