Selecteer een pagina
Nieuwsbrief bestuur 6 april 2022

7 april 2022

NIEUWSBRIEF BESTUUR – 7 april 2022

Geacht lid van het Posterbos,

Ik begreep dat er veel vragen zijn over de gang van zaken na de laatste ALV, ruim een maand geleden en het is daarom tijd om u te informeren.

Op de eerste plaats wil ik mijn dank uitspreken voor het vertrouwen dat u in mij stelt als bestuurder. Ik ben ingeschreven in de Kamer van Koophandel, helaas in mijn eentje.  Gelukkig word ik door een aantal leden ondersteund, onder meer met het op gang brengen en houden van de receptie, het actualiseren van onze verenigings- en parkregels en enkele andere praktische zaken. Daar kom ik later in dit bericht nog even op terug.

Het document 220406 Begroting 2022 en realisatie 2021 is op de website geplaatst.

Receptie en personele bezetting

De receptie is het hart van ons mooie park en we zijn volgens mij goed op weg om daar een nieuwe start aan te geven. Zoals u mogelijk al gehoord heeft, heeft Rikky na een periode van serieuze twijfel besloten om niet terug te keren als parkmanager. Ik heb geprobeerd om haar voor het park te behouden maar Rikky heeft een andere belangrijke privé prioriteit en ik ga daarom op zoek naar een nieuwe parkmanager.

Ik heb een vervangster aangenomen voor Marijke, die per 1 mei aanstaande met pensioen gaat. Haar naam is Marjo Cremers. Onze eerste indruk is dat ze een goede kracht is op de receptie. Bovendien ben ik bezig om nog een medewerkster op de receptie aan te nemen ter ondersteuning omdat Chinouk nog niet zo ver is. Haar naam is Sabrina.

Zoals gezegd bereikt Marijke de pensioengerechtigde leeftijd en zal dan ook afscheid van ons nemen. Aangezien Marijke zich al ca. 24 jaar heeft ingezet voor ons park, denk ik dat iedereen het met mij eens zal zijn dat we hier duidelijk waardering voor mogen tonen. Hiervoor heb ik reeds enkele plannen, waarover later meer. Voel je je geroepen om mij te helpen deze plannen uit te voeren? Laat het mij dan weten.

Dan een punt van orde: Op de receptie moet veel werk worden verzet en het aanwezige personeel moet dat zo ongestoord mogelijk kunnen doen. Wat daarbij helpt, is om bij een bezoek aan de receptie vóór de balie te blijven. Het is, hoge uitzonderingen daargelaten, alleen parkpersoneel toegestaan om achter de balie te komen.

Financiën

De begroting en realisatie over de jaren 2020 en 2021 zijn met de stukken ter ALV in februari jl. aan u gestuurd evenals de begroting 2022. Er wordt aan de Belastingaangiften 2020 en 2021 gewerkt.  Ook heb ik inmiddels contact gehad met Timon die onze administratie bijhoudt. Hij heeft mij het vertrouwen gegeven dat het park er financieel goed voorstaat.

Zomerklaar maken

Het zomerseizoen staat weer voor de deur. Dat betekent dat er weer veel dingen geregeld moeten worden. Stormschade aan de speeltuin wordt verholpen  en de tennisbaan moet weer in orde worden gemaakt. Het zwembad zal worden opgestart. Lei en Erwin zullen dit opnieuw op zich nemen. Wat het zwembad aangaat heb ik begrepen dat er nogal wat vragen zijn omtrent het gebruik hiervan. Mijn ervaring leert dat we dat eenvoudig en tegen weinig kosten duidelijk kunnen maken door een banner op te hangen met de geldende regels.

Voorzieningen en aanzien

Binnenkort worden een paar vlaggen naast de weg bij de receptie geplaatst om de zichtbaarheid van de receptie te vergroten. Bovendien gaan we met onze buren Landal in gesprek om de toegangsweg tot het achterste deel van ons park zo snel mogelijk gerepareerd te krijgen. En willen we nadenken over hoe we onze groenafval plek kunnen verbeteren als het gaat om aanzien.

Ook bekijken we opnieuw de mogelijkheden om laadpunten te plaatsen voor elektrische voertuigen. In verband met de brandveiligheid, aangezien de elektrische installaties van onze bungalows daar niet op ontworpen zijn.  Bovendien maakt het ons park aantrekkelijk voor het groeiend aantal mensen met een elektrisch voertuig. Uiteindelijk kunnen deze laadpunten zichzelf terugverdienen en kan het park er, weliswaar op termijn, aan gaan verdienen.

Er wordt ook gekeken naar hoe we verder gaan met het onderhoud van het groen op het park. Tevens wordt bekeken op welke wijze we verder willen met het onderhoud van de CV-ketels. Ik verwacht hierover op de ALV in het najaar meer over te kunnen vertellen.

Hoe verder?

Het is mijn bedoeling om vooral eerst rust op het park te brengen zodat het (nieuwe) personeel haar werk prettig kan uitvoeren en het park goed draait. Er zijn wat hobbels maar we zijn goed op weg.

Zoals bekend moeten wij zo snel mogelijk een nieuwe Algemene Ledenvergadering (ALV) beleggen om het bestuur aan te vullen. U hebt inmiddels de notulen van de vergadering van 26 februari 2022 kunnen lezen. Ik ga ervanuit dat iedereen het met mij eens zal zijn als ik stel dat de afgelopen ALV voor de aanwezigen erg beladen was. Vandaar dat ik ervoor kies om de ALV over de zomer heen te tillen, richting de herfst.

Het is belangrijk dat we zorgvuldig de tijd nemen, zodat leden onderling weer het vertrouwen krijgen om zich aan te melden als kandidaat-bestuurslid. Als ik de indruk krijg dat het eerder kan dan zal ik dat niet nalaten. Maar op dit moment ben ik van mening dat dat toch enige tijd nodig zal hebben.

Organisatie en taken

Eerder in deze brief schreef ik al dat ik, als enig bestuurslid, hulp krijg van een aantal leden. Daar ben ik natuurlijk blij mee, maar ik kan ondertussen best nog wat hulp gebruiken voor wat zaken  ‘achter de schermen’. Zo ben ik op zoek naar iemand die affiniteit heeft met financiën en het beheer van onze contracten. En ook naar iemand die een enquête zou willen organiseren over wat u als leden vindt van hoe het verder moet gaan met ons park.

Ik hoor graag wie mij hiermee zou kunnen helpen, want uiteindelijk helpen we elkaar daarmee.

Ik wens u en ons allen een mooie zomer!

Bert Vlasblom

Bestuur cVvE ’t Posterbos

Ander nieuws